گزینش و ترجمه: شبنم عاملی

نویسنده‌ها و گربه‌ها

نویسنده:  آلیسون ناستاسی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد, ۱۴۰۰

چاپ
ارنست همینگوی

برای قرن‌ها خاصیت جذاب‌گونه‌ی گربه‌سانان انسان‌ها را شیفته‌ی خود کرده است. بعد از انتشار اولین کتابم «هنرمندان و گربه‌هاشان» در سال ۲۰۱۵، می‌خواستم رابطه‌ی بین خلاقیت و گربه‌ها را کشف کنم. به عنوان یک هنرمند و نویسنده، با کنکاش در زندگی نویسندگان، می‌دانستم همراهی آنها با گربه‌سانان قسمت مهمی از پازل است. برای نویسنده‌ها، گربه‌ها این قابلیت را دارند که بخش درونی و ضمیر ناخودآگاه نویسنده را روی کاغذ بیاورند. گربه‌ها می‌توانند همراه خوب و الهام‌بخشی برای داستان‌گویی یک نویسنده باشند. به‌علاوه، چیزی بهتر از گربه‌ای که شب‌ها روی پاهایتان (یا لپ‌تاپتان) هنگام نوشتن خرخر می‌کند، وجود ندارد.

 

در ادامه به برخی از نویسندگان‌ که گربه‌ها نقش مهمی در فرآیند نوشتن آنها داشته‌‌اند می‌پردازیم.

 

ارنست همینگوی

۱- تعداد گربه‌هایی که ارنست همینگوی از آنها نگهداری می‌کرد به بیست و سه عدد می‌رسید. او اسامی چهره‌های شاخص زمان خودش را بر روی گربه‌هایش می‌گذاشت. او جایی گفته است:

«گربه‌ها کاملاً صداقت عاطفی دارند. انسان‌ها، به هر دلیلی، ممکن است احساسات خود را مخفی کنند، ولی گربه‌ها هرگز.»

ارنست همینگوی

خورخه لوئیس بورخس

۲- خورخه لوئیس بورخس از رویکرد ادبی خود برای نام‌گذاری گربه‌ی سفید مورد علاقه‌‌اش استفاده کرد. او اسم گربه‌اش را «Beppo» گذاشت.

خورخه لوئیس بورخس

هاروکی موراکامی

۳- گربه‌ها همواره نقش مهمی در داستان‌های هاروکی موراکامی داشته‌اند. نویسنده‌ی جنگل نروژی دو کتاب اول خود را در کافه‌ای نوشت که به نام گربه‌اش نام‌گذاری کرده بود.

هاروکی موراکامی

استیون کینگ

۴- قهرمانان گربه‌سان در داستان‌های استیون کینگ نقش مهمی دارند. در تصویر، عکس تبلیغاتی او را برای فیلم چشم گربه که بر اساس چند داستان کوتاه این نویسنده ساخته شده است را می‌بینیم.

دوریس لسینگ

دوریس لسینگ

۵- دوریس لسینگ نویسنده‌ی بریتانیایی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، بارها از علاقه‌ی خود به گربه‌ها -به ویژه گربه‌ی خانگی خودش- نوشت.

دوریس لسینگ

سیلویا پلات

۶- سیلویا پلات با شعر «الا مسون و یازده گربه‌اش» پیشگام شد.

سیلویا پلات

مارک تواین

۷- مارک تواین می‌گوید: «وقتی مردی گربه‌ها را دوست دارد، بدون هیچ معرفی‌ای دوست و رفیق من خواهد شد.»

مارک تواین

ژان کوکتو

۸- ژان کوکتو می‌گوید: «من گربه‌ها را دوست دارم، چون خانه‌ام را دوست دارم. بعد از مدتی آنها روح و روان نمایان خانه می‌شوند.»

ژان کوکتو

آلبر کامو

۹- حقیقت این است که آلبر کامو گربه‌ای به نام «سیگارت» داشت که بیشتر ایده‌های ابسورد خود را از او می‌گرفت.

آلبر کامو

 

منبع:

وبسایت publishersweekly

 

برچسب ها:
نوشته های مشابه
عباس معروفی

یادی از عباس معروفی؛ اما شما در متن هستید.[۲]

. ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ است. شما برای رونمایی کتاب «فریدون سه پسر داشت» به کلن آمده‌اید. کتاب به تازگی به آلمانی ترجمه و توسط انتشارات بوشرگیلده منتشر شده است. پاییز همان ...

معرفی میلنا یسنسکا

او آتشی زنده است

  یک زنجیره از تصادفات، اتفاقات و البته خوش‌شانسی منجر به کشف چهارده نامه از میلنا یسنسکا ۱ شد که از سال ۴۳-۱۹۴۰ در زندان‌های درسدن، پراگ و اردوگاه کار اجباری ...

حلقه بلومزبری-ویرجینیا ولف

  این نوشته، ترجمه‌ای است از مطالب موجود در وبسایت گالری تِیت لندن درباره‌‌ی حلقه‌ی بلومزبری، تا آشنایی مختصری از فلسفه‌ی‌ وجودی، چگونگی شکل‌گیری، سبک زندگی و اعضای این حلقه، برای ...

ویرجینیا وولف

از قلب بلومزبری تا هوگارث و اوز

کمتر کسی است که نام «آدلین ویرجینیا وولف» (۱۹۴۱-۱۸۸۲) به گوشش نخورده باشد. و کمتر کسی است که او را جزو ده نویسنده‌ی برتر جهان جای ندهد. بیوگرافی او بارها ...

واحد پول خود را انتخاب کنید